Komentáře k článku
Dobrý den,
ani mě to v ČR moc nepřekvapuje.Zrovna nedávno jsem psala jedné paní chovatelce britek, že někteří "chovatelé" jsou schopni všeho a je tady opravdu jen hrstka těch opravdových chovatelů, kteří dbají na zdraví svých kočičáků a jde jim v první řadě o dobro zvířátek. Bohužel. Ale to co bych ráda věděla je - nestálo by za to zvěřejnit i jméno této osoby? (nebudu ji nazývat chovatelkou, protože takto se nejedná) Abychom všichni mohli vědět, komu se obloukem vyhnout? A navíc, pokud je členkou brněnské organizace, tak takové jednání je přece přímo zakázáno a tato organizace by to měla rychle dořešit!?? Myslím, že takové jednání by nemělo projít jen tím, že si všichni přečteme, napíšeme zúčastněné příspěvky o tom, jaká je to škoda a víc nic. K čemu jsou potom CHS, pokud si paní dopisuje do rodokmenů kocoura, který se jí hodí a provozuje pod. další praktiky. Promiňte, ale pokud bych byla člověk, který ještě kočičku nemá, tak bych do nějaké CHS ani nešla. Jaké mám po tomto článku záruky?? Myslím, že by to nemělo zůstat jen tak. Jste hodná a odvážná, že jste to napsala a zveřejnila, nicméně dotyčná je stále neznámá.
Karin

Nepřihlášen | 29.9.2009 15:14:49
Jsem zděšená!! Co tzv.chovatelka pro peníze dokáže. Nezavání to trochu týráním? (od kupírování se ustoupilo už u hodně psích plemen). a co podvod? Úmyslné uvedení zákazníka do omylu za účelem zisku?! Není to náhodou TRESTNÉ!!!!
Jsem zděšená!! Co tzv.chovatelka pro peníze dokáže. Nezavání to trochu týráním? (od kupírování se ustoupilo už u hodně psích plemen). a co podvod? Úmyslné uvedení zákazníka do omylu za účelem zisku?! Není to náhodou TRESTNÉ!!!!
Omlouvám se, že je to dvakrát, to není abych zdůraznila svůj názor, nějak mi to tu blbne :-)
tak, teď jsem před chvilkou dočetla článek (odkaz je ve foru)
o týrání koček ve stanici Eurekmoor, jímá mě děs a hrůza.
slečna je členkou ZO Hradec Králové
Lida | 30.9.2009 7:35:32
Podvodníci byli, jsou a budou a spíše jich s klesajícími příjmy přibývá, jedni chtějí vydělat (viz článek), druzí ušetřit (viz paní, co KB za 2500,- koupí...) Bohužel naše zákony jsou, jaké jsou, a to dokonce v týrání zvířat. Pokud někdo kupuje zvíře bez PP, musí počítat s tím, že mu z něj může vyrůst úplně něco jiného. Jinak ano, pan Franěk bobtaily jako první přivezl, měla jsem s ním však tu "čest" hovořit na jedné výstavě, kde se mi zželelo žalostně vyhlížejícho kotěte na prodej, které celý den nesundal z drátěného povrchu klece a hladily ho do úmoru desítky a desítky procházejích lidí. Nebylo to kotě jeho, ale vyměněné za jeho a tato koťata se snažil na výstavě prodat. Neprodal - jak dopadlo, nevím. Ale někdo, kdo se mi chlubí tím, že má doma na 8 desítek koček, pro mě není taky tím pravým ořechovým, byť chová "pravé kurilské bobtaily".

Nepřihlášen | 30.9.2009 19:39:47
Můj názor na prodej kotat bez PP, je ten, že si za to mohou chovatelé sami! Proč mám takový názor? Vysvětlím na svém příkladě. před 2lety jsem se jako chovatelka psů s PP zamilovala do MOC. Jako správný reg.chovatel jsem začla hledat CHS. měla jsem štěstí a našla poblíž i s několika vrhy kotátek. prohlídla jsem si fotky, spojila s chovateli a s radosti jsem přivítala pozvání na návštěvu. Orientačně jsem se dověděla cenu, vzala přepravku a kč (co kdyby náhodou jsem si vybrala hned), dítě, sedli jsme do auta a jeli. S chovat. jsem byla nadšená, vstřícnost vše ok, kočičky jsem si okamžitě zamilovala.... došlo na podmínky...a to už jsem úžasem nestihala ani polykat! Ka kotě jsem měla zaplatit 9tis hned, ale PP nedostanu, až v roku, pokud doručím potvrzení že kotě bylo kastrované a nebo po doplacení částky do 25tis!! Z šoku jsem nebyla schopna ani promluvit... Tak za co platím9tis?? za kotě bez PP?? jak si může chovatel dovolit PP nedat, když ke zvířeti patří!!? Jako chovatel tohle v životě nepochopím a nikdy bych si to za celou dobu 25letého chovu nedovolila!! Výmluvy typu at nedochází u koček k množení apd. prostě neberu. Bud zvíře je z reg. chovu a má PP, nebo není PP a tudiž ho nemá! I zvíře které podle chovatele neodpovídá stand. ten PP má!! Pokud chov. zjistí, že zvíře do chovu nebude, nebo má vadu vylučující z chovu, přesto na toto zvíře byl vydán PP a s PP jej majiteli po dohodě na velké cenové úlevě prodám a tuto zkutečnost uvedu ve smlouvě!! Můj názor chovatelka vyslechla já její a tím z koupě sešlo. Taktně jsem nahazovala, že bych si klidně koupila i starší kočičku u které tvrdila, že kouše a není na výstavy tudiž ještě udělá jeden vrh co může s PP a dá ji vykastrovat a prodá...( ta kousající kočka mi seděla na klíně a za 2 hodiny se ani po mě neohnala... výsledek? odjela jsem bez kočky, kotěte...( po roku a půl. měli tito chovatelé inzeráty, že prodají za pouhých 1tis 3kastrované kočičky - byly to podle fotek a jmen ty dvě kotata a zmíněná kousající kočka co už nebyla vhod chovateli na kotata s PP) Se stejným přístupem jsem se setkala i u dalších CHS...a co jsem udělala?? Změnila jsem si emailovou adresu a dala inzerát,...a víte jaké nabídky mi chodily?? Od stejných skvělých chovatelů, kteří mi tvrdili že MOC stojí u nich 20tis.proto, že mají skvělou péči a že jim záleží na zdraví jejich kočiček!!! Neříkám že jsou všichni takovými "chovateli"...ale bohužel půlka jich byla!!! ani se nesnažili se skrýt pod jinou emailovkou, když mi nabízeli kotě od stejných rodičů za 4-5tis bez PP a bez podmínek!! Nyní jsem pyšná majitelka dvou mainečků, jeden bez PP kde jsem rodiče osobně viděla podmínky plné lásky kde se narodili a jednoho s PP od podle mě normální a slušné chovatelky, která viděla že kocour na chov nebude...na ceně jsme se dohodly a PP mám doma v šuplíku. Takže co z toho vyplývá?? Nikdy nesoudím a nebudu soudit lidi podle toho, zda chovají zvíře s PP nebo bez, ale pouze podle toho v jakých podmínkách je chovají ( což každý zkušený chovatel pozná i na chování zvířat!) Klidně mě kočičáři tady ukousejte, ale za stav toho, že nyní si každý koupí kotě bez PP si můžete sami! každý si totiž spočítá, že je pro něj výhodnější kotě za 4tis jen s očkovákem a pak můžou až dospěje řešit zda kastraci chci u kočky či kocoura nebo ne...zda ji vlastně potřebuji, když je kočka např. jen doma. Než dát 10tis za kotě které si stejně přivezu jen s očkovákem, v roku ho nechám nedospělého!!! vykastovat, abych nezrujnovala rodinu ( co když mi kočka nedej bože zákrok nevydrží?, kde je cena speciální diet, granulí- dvojnásobná!, nebo co když se kočce něco stane za ten rok?...nebo budu mít na doplacení? atd atd...- co když se chovateli něco stane za rok??..) Můj názor i zkušenosti se sol.chovateli i těmi nesolidními kočíčáři znáte a mohu mít jen tenhle názor, nic víc nezmůžu, mohu jen nesouhlasit a jako každý člověk příjmout a nebo nepříjmout podmínky prodeje - já je nepřijala...

Nepřihlášen | 6.10.2009 16:01:04
Prosím paní z 6.10.jako nepřihlášen, aby se mi ozvala na hana.sulc@seznam.cz, ráda bych s ní probrala to, co napsala.Děkuji Hana

Nepřihlášen | 7.10.2009 8:56:06
chtěla bych reagovat na některé komentáře. Ohledně paní chovatelky z Brna udělám patříčné kroky.A snad zasáhne někdo, kdo je k tomu kompetentní. Paní chovatelka v inzerátech neudává jméno jedná se pouze o inzeráty z oblasti Brno a Slavkov. Konkrétní bobtail, který má s velkou pravděpodobností otce, který je přímý příbuzný mamince je od paní Holánkové. Opravdu jsem ji našla na seznamu chovatelů ZO BRNO 36. Pro mě je to opravdu celé hodně šokující.i já jsem jí psala email na koťátko, protože jsem chtěla zjistit rodiče ale bohužel se odmlčela. Na inzerátu ze Slavkova, jsem také psala dotaz na kotě a hlavně rodiče a v momentě, kdy jsem chtěla vědět rodiče, ustala veškerá komunikace.Pan Franěk byl opravdu první, kdo se odvážil sednout do letadla a letět do Moskvy a dovézt první chovný pár kurilských bobtailů. Jak to dělá on je jeho věc.Jestli má víc plemen než ostatní chovatelé je také jeho věc. Věřím,že jim ale věnuje veškerou péči. Znám ho osobně a vždycky rád poradí. O něm ale tady nechci vubec psát, protože článek je uplně o něčem jiném.
CHtěla bych odpovědět paní, která odepisuje jako nepřihlášená. Asi jste mě špatně pochopila. Já osobně znám spoustu chovatelů, kteří mají zvířátka bez PP a věnují jim obrovskou péči.Znám i takové,kteří nechtějí jezdit na výstavy a svoje kočičky testují na genetické vady a vedou jim svoje vlastní rodokmeny.Svým kočičkám dávají velkou lásku. Opravdu tu nejde o to,jestli má kočka pp nebo ne. Když si ale pořádně podrobně přečtete můj článek,zjistíte, že píšu hlavně o kurilských bobtailech. Říkáte si no a co? ale ono tu jde o hodně. Když si to spočítáte na prstech. V republice jsou pouze 2 nepříbuzní koucouři, kteří jsou schopni nakrýt nepříbuzensky kočku.Paní Holánková chovného kocoura nemá, tudíž čím tedy kryje svoji kočičku? Věřte tomu,že kurilským bobtailem určitě ne. A jestli ano, tak ze sourozenecké plemenitby. Nevím jestli znáte problematiku tohoto křížení,ale v budoucnu vám kotě může přinést nejen radosti,ale i spoustu radostí a investic ohledně veterinární péče.
K tomu co píšete o tom,že si chovatelé nechávají PP doma, se nebudu vyjadřovat. O tomhle ten článek nebyl.Ale jedno vím jistě,že to má svoje opodstatnění. Vy jste možná dobrý chovatel, i s kočičkami bez PP.Ale je spousta podvodníků, kteří si odvezou kočičku, která není určená na chov,odveze si i její rodokmen a neuběhne ani rok a ejhle. Ona kočička, která není určená na chov, se objeví na výstavě a zjistíte, že chrlí jedno kotě za druhým ,nevím jak byste se na to tvářila.Jak byste se potom zachovala? kdybyste zjistila,že kotě, které jste prodala na mazlíčka a není určené do chovu a někdo na něm chová?nemyslíte si,že to, aby kotě nebylo chovné má svůj smysl?Vy vidíte do chovatele proč nechce aby bylo určité kotě chovné? Víte přesně jak určité plemeno má vypadat? standart apod?Vy možná řeknete, že to pro vás není důležité, ale proč tedy hledat kočku s PP? proč si lidé nezajdou třeba do útulku, kde najdou spoustu nádherných kočiček a nemusí se dohadovat o tom, jestli zustane PP u majitele anebo ne? nejezdíte na výstavu a netestujete svoje kočičky na genetické vady. A proto vás váš chov stojí mnohem méně než dotyčné chovatelé.Proto mají chovatelé určitě podmínky. Já osobně bych přivítala to, aby existovalo nějaké razítko, které by se orazil daný rodokmne kotěte, které by nemalo být chovné a bylo by to. Je docela možné že to existuje a já to jen nevím. Ale bylo by to řešení. PP by se orazilo,že ktě není určené do chovu a bylo by.
Je opravdu hrozné to,jak jste psala o výměně emailů a jak vám nabídli stejnou kočičku za vysokou cenu. To opravdu nevím co říct. Ale je spousta chovatelů, kteří jsou poctiví, investují závratné sumy do genetických testů a výstav. A myslím,že jim všem křivdíte.Pokud chcete napište mi na email, protože tento článek byl opravdu o kurilských bobtailech a ne o tom jestli kočka bez PP nebo s PP. Kurilský bobtail je taková vzácnost, že když ted budeme chtít další potomstvo, které nebude příbuzné k těmto musíme vyjet směr RUSKO a přivézt novou krev. Nikdy se nesnížím k tomu co dělá paní Holánková. Pokud se najdou lidé, kteří si takovou kočičku s tak specifickou vzácnosti, jako je ocásek kurilských bobtailů koupí od takového chovatele,musí se připravit na ledasco.
HankaB
Paní Hanko B. nesouhlasím s vámi. K uvedení zvířete do chovu je snad potřeba chovnosti a ne jen PP. A nevhodnost do chovu vždy píšu do smlouvy ke zvířeti. A věřte, že za celých 25 let se mi nestalo, že by mi někdo šel s psíkem, který byl prodám za cenu bez PP ( ale PP vždy dostal!!!) a smlouvou na výstavu, nebo se snad rozčiloval, že zvíře nebylo uchovněno! Nikdy se mi to nestalo a ani mým známým chovatelům ne! A věřte že do svých zvířat investuji jak za výstavy tak vet. nemalé částky! A s chovatelkou etikou "chovatelů" kteří odchovají na kočce dovolené 3vrhy , pak ji vykastrují a prodají nesouhlasím a souhlasit nebudu!!! U nás se zvířata dožívají dost vysokoho věku a nedokážu si představit, že bych kočku, která mi dala 3vrhy kotat a sedávala mi denně na klíně, někomu prodala jen pro pro to, že už do chovu na PP kotata není!! A jak jsem uvedla, neodsuzuji chovatele všechny, bohužel vše je jen o lidech, jejich cítění a té chovatelské etice. Asi patřím mezi těch pár cvoků, kteří nedělají rozdíly v tom zda je to zvíře s PP ze zahr. krytí, nebo bez PP, nebo útulkové, nebo nalezenec! všechny typy doma mám a můj MVdr. nikdy netuší, ke kterému zvířeti jede a veškerá péče jak po stránce zdravotní tak krmné je naprosto shodná. Takže výmluva typu, mé kočky jsou krmeny superpremiovým krmivem jsou mi k smíchu, nebot i náš nalezenec ho zná :-)) Pěkný den. Kateřina

Nepřihlášen | 7.10.2009 13:58:32
http://lide.aukro.cz/item766220793_kocicka_rasy_mekong_bobtail_mbtn_8_tydnu.html
něco pro zajímavost přímo k bobtajlům

Nepřihlášen | 7.10.2009 14:11:11
K paní Kateřině - nemůžete srovnávat chov psů a koček. U koček bohužel časem každá kočka chovnost získá - stačí jí k tomu výborná na výstavě, je-li ve své třídě jediná, lehce získá i titul, to je bohužel smutný fakt. Zákazu chovu ve smlouvě se ten, kdo hodlá podrážet, jen vysměje, slušný člověk to respektuje. U koček se dají dát dva přetisky - Nevhodný do chovu a Bez oprávnění k chovu. Já po zkušenostech už dávám automaticky přetisk Bez oprávnění k chovu koťatům, které prodávám na mazlíka, protože už se mi stalo to, co uvádí paní Hanka B. - prodala jsem kotě na mazlíka a majitelka ho uchovnila. Přetisk Bez oprávnění k chovu může chovatel zrušit, tj. dává se tím i prostor k tomu, že pokud majitel kotěte začne uvažovat o chovnosti, musí požádat chovatele o zrušení přetisku. A pak je na rozhodnutí chovatele, jestli dá souhlas a nebo nedá, podle kvality zvířete se může rozhodnout. Zrušení přetisku na plemenné knize něco stojí, takže tu částku pochopitelně musí zaplatit majitel. A pokud si chovatel velice cenní genetického fondu, není se co divit, že požaduje i doplacení částky do ceny chovného jedince.
Jinak paní Hance B. držím pěsti, aby pochodila při šetření tohoto případu, já bohužel takové štěstí neměla, narazila jsem na neochotu ZO, na kterou jsem se obrátila se žádostí o prošetření odchovu koťat bez PP registrovanou pod SCHK.

Nepřihlášen | 7.10.2009 17:10:03
Je to opravdu zcela přesně tak, jak je to popsáno v předchozím příspěvku. Jsem si na 99% i jistá, že vím, kdo ho psal. Mám to totiž naprosto stejně. Pořídila jsem si kočičku s PP, ve smlouvě je uvedená následná kastrace a v PP je předtisk: "Bez oprávnění k chovu"! Pokud budu chtít něco změnit, tak je to o domluvě s daným chovatelem a doplacením výloh k vydání nového PP a dalších dohod. Všechno je o lidech. Existuje bohužel slušný chovatel, kterému záleží na zdraví jeho odchovů a pak chovatel množitel, kterému je to jedno a jedná tak, jak píšete! Kočka, která ukončila reprodukci pro něho již není zajímavá. Ale zadržovat PP nemá právo žádný chovatel. Vzhledem k možnostem předtisku je to zcela zbytečné. Celkem dost věcí o chovateli vypoví i jeho webové stránky - můžete hodně srovnávat. Jít někam jen dle inzerátu je zavádějící, i když už i formulace inzerce taktéž mnohé napoví. Ale naštěstí existují i ti dobří chovatelé - je jich bohužel menšina, ale jsou!!!! Ono důslednost zdravotního stavu a veškerá péče je opravdu dosti nákladná a ne každý chovatel to investuje. Odpovědný zdravotní stav vyžaduje testy na FIV, FIP, FeLV, HCM, PKD, určení krevní skupiny,...a to je ten základní výčet a stejně to mnoho lidí obejde. Stojí to nějaké peníze a je to všechno o svědomí daného člověka (chovatele). Ale znovu zdůrazňuji - jsou i slušní, musíte hledat a ne všechny odsuzovat podle jedné uznávám, že sice dost špatné zkušenosti, ale nejsou všichni stejní.
karin | 8.10.2009 19:18:43
DObrý den, Paní Katko docela nechápu proč píšete,že se mnou nesouhlasíte?Nesouhlasíte s tím,že existují lidi, kteří si odvezou kočičku na mazlíčka a pak na ni chovají?pokud se vám toto s pejskama ještě nikdy nestalo, tak to jste asi měla opravdu štěstí. Ale můžu vám dát adresy na spousty velmi solidních chovatelů, kteří investují nemalé častky do zdraví svých kočiček, kterým se to stalo.Sice říkáte,že se vám to nestalo,ale co byste dělala, když byste kvůli čemukoliv nepustila koťátko do chovu, prodala ho na mazlíka a za rok jste potkala to koťátko na výstavě?nevím jak byste se tvářila a věřte,že není jednoduché to vyřešit. Protože naše zákony jsou k tomuto velmi laxní.
Pokud existuje přepis na PP je to užasný a určitě to budu v budoucnu využívat. Otázka je ještě to, jestli dotyčný člověk nevezme daný přeražený rodokmen, a nezaregistruje se napr v organizaci bohemiacat, kde vás zaregistrují velmi rádi. I toto je příklad z praxe. My jsme zatím měli pouze jeden vrh a měli jsme opravdu štěstí na majitele. To co se ale děje okolo mě je někdy až šokující.
Pokud si přečtete pozorně můj článek, byl o kurilských bobtailech. Sklouzlo to k tomu,jestli někdo má nebo nemá kočky s PP. Je to čistě jen jejich věc. každý si musí zvážit k čemu kočičku vlastně chce.a podle toho by se měl asi rozhodovat. V každém případě, by ho ale měla zajímat zdravotní stav a genetická zátěž.Jak dohledáte genetickou zátěž u kočičky bez PP?Nebo vás to vubec nezajímá?Jaké nemoci vás třeba čekají?
K tématu jestli kočka s pp nebo bez se vyjadřovat nebudu.Já osobně znám chovatele,kteří mají kočičku bez pp a mají koťatka,ale taky je testují na FeLV,FIV a FIP.A taky znám chs, kteří ani toto základní vyšetření nemají. Takže opravdu to není o PP nebo bez PP.Ale o dobrém chovateli nebo špatním.
Ale pokud vám připadá normální,že někdo dělá kurilské bobtaily bez pp,tak nevím co říct.Věřím,že si asi říkáte co furt mám s tím kurilem,Ale je to tak specifické díky tomu ocásku,že i naprostému laikovi dojde,že bez kocoura který není geneticky kurilský bobtail toho nikdy bez kupírování ocásku nedocílíte. Schválně si zajděte na miciny.cz. Zadejte si v profilech kurilský bobtail a budete překvapení jaké kočky si lidi koupili jako kurilského bobtaila.
A už vubec nevím proč píšete na můj článek to,že někteří lidé po 3 vrzích kočku vykastrují a dají pryč. To je to poslední co bych já udělala.Nikdy pro mě naše kočička neskončí jen proto,že ji třeba budeme muset vykastrovat?je to přece náš člen rodiny at je nebo není plodný. To jsem fakt nepochopila proč to píšete zrovna mě.
Přeji pěkný den HankaB
Dobrý den, asi trošku rýpnu do vosího hnízda, ale k paní HanceB. Proč se ptáte paní Kateřiny, proč píše zrovna Vám, když jste jí sama v předchozí diskuzi k tomu vyzvala? Vím, že hlavní článek byl o něčem jiném, ale přidám se k paní Kateřině, protože mám stejnou zkušenost. Nedávno jsme sháněli koťátko. Připadá mi zvláštní, že to stejné kotě papíry může mít a nemusí. Pokud není vhodné k chovu, tak by PP nikdy dostat nemělo a ne, že za nehorázný obnos PP dostat může. Vím, že se to netýká všech chovatelů koček (bohužel jsem se s tím teď ale setkala ve velké míře), ale připadá mi to jako vydírání zájemců, kteří chtějí mít doma určitý druh kočky. Jsem pro, ať máme na výběr: buď kočku s PP nebo bez, ale ne pořád to stejné kotě. Cena by měla být jen jedna a ne vydírat někoho kastrací.

Nepřihlášen | 15.10.2009 17:50:29
já tedy napíšu k tomu PP. Pokud je koťátko s PP tak je s PP. at jde nebo nejde do chovu. Celá problematika o které píšete ale asi není o tom, jestli s PP nebo bez. Ale o tom, proč vám někteří chovatelé prodají kočku bez PP, i přesto,že PP má?nevím o jaký případ přesně jde,ale možná jde tady o to, jestli kočička s PP je anebo není vhodná do chovu. TO, že ko%tátko má PP ještě neznamená,že se třeba hodí do chovu. A tak většina cen je velmi rozdílná. protože cena koťátka, kterou si majitel pořizuje k tomu, aby bylo chovné je určitě jiná, jestli koťátko bude na mazlíka . A to se furt bavíme o koťátku s PP. Myslím si, ale že ten človek, který má zájem o koťátko a spousta věcí je mu jedno, těžko pochopí, proč některá cena je velmi vysoká. Já osobně si neumím představit, jak zachovat nízkou cenu a přítom v zájmu dobrého chovu např.: vycestovat letadlem do zahraničí,dovézt NEPŘÍBUZNOU kočičku. Navštívit nespočet výstav a investovat nemalé částky do genetických testů. A pokud toto všechno neabsolvujete, jak chcete dosáhnout dobrého chovu?psala jsem tady o kurilských bobtailech, kde chov je natolik stížen spicifikací ocásku.Znovu jsem objevila další inzerát,kde paní prodává kurilské bobtaily bez PP. Nebudete věřit, ale moc ji nevadí, že kříží bratra a sestru.Nikdy v životě nebyla na výstavě a na můj dotaz, zdy by šel vystavit PP mi řekla,že to není problém. To vám připadá normální? Takový chov, je z hlediska zdraví dotyčných koťátek pro mě nepřípustný. A pokud si myslíte, že chovatelé píší do inzerátu s PP pouze proto aby se povyšovali nad druhé, myslím, že se mýlíte. Možná že o tom opravdu hodně vědí. A cena se od toho potom také odvíjí.
Dobrý den,večer.
Doma mám kočku Kurilského Bobtaila s PP. Když jsem toto plemeno sháněla navštívila jsem chovnou stanici pana Fraňka (Agharta,CZ). Je to chovatel, který Vám nabídne jak kotě s PP, tak bez. Je mu celkem jedno, jestli kotě má 3 měsíce nebo ne, klidně Vám ho nabídne. Základy chovatelství ovládá asi tak 50%-jak se mu to hodí. Doma má více plemen, které žijí dohromady, takže by mě zajímalo, jak určuje otcovství. Kočky jsou zanedbané, s průjmem a se zarudlýma očima. Některé byly dokonce spálené od oleje! |Hygienu této domácnosti nechci ani komentovat! Záchody koček s určitostí nebyly vybrány min 1 rok, do výše cca 50cm stěny prosáklé výkaly a na zemi není ani kočkolit, ale výkaly s pískem! Testy na FIP,FIV,Felv a další nedělá. Kočky se na Vás hned při příchodu pověsí, žebrají a s pohledem odneste si mě PROSÍM!!! Zážitek, který jsme si odtamtud odnesli mě pronásleduje do teď. Dokonce jsem uvažovala, že bych napsala na krajskou veterinární správu, ale přítel mi to rozmluvil! Asi by s tímto chovatelem nic nezmohli, nebo by to ani neřešili. Nejsem jediná kdo tohoto chovatele navštívil a měl stejný infarktový šok. Kurilský Bobtail je úžasné plemeno, naprosto povahově ojedinělé! doporučuji! Je to můj názor a zážitek, se který jsem se chtěla s Vámi podělit. I když budu za něj nejspíš ukamenována. Ale těch jeho koček je mi nesmírně líto.

Nepřihlášen | 7.11.2009 22:20:44
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat paní HanyB co dělá s kotětem kurilského bobtaila, když se nepovede ocásek na 100 procent?

Nepřihlášen | 25.11.2009 11:09:24
Myslím tím. Zabijete ho, nebo ho prodáte bez PP?

Nepřihlášen | 30.11.2009 23:11:23
Dibrý den odpovídám poslednímu nepřihlášenému, mě se to zatím nestalo. Komunikuji s chovateli z Belgie,Dánska, Německa a RUska a zatím nemají takovou zkušenost. A pokud se mi to stane tak prodám koťátko na mazlíčka. Nikdy bych kotě nezabila. Samozřejmě ,že i toto kotě bude mít PP a bude mít přetisk nevhodný do chovu. Zatím jsem o dlouhých ocáskách slyšela pouze tady z Moravy. Je to dost divné, nemyslíte?
odpověď pro nepřihlášeného z 7.11. škoda,že se tady vyhadřujete pouze anonymně, člověk pak v tom má hojek:-) ano s tuto zkušenost bohužel nemáte sama. K prostředí, v kterém kočičky chová se nebudu raději vyjadřovat osobně. Jen nerozumím tomu, proč jste tu stížnost nenapsala?
odpověď pro nepřihlášeného z 7.11. škoda,že se tady vyhadřujete pouze anonymně, člověk pak v tom má hojek:-) ano s tuto zkušenost bohužel nemáte sama. K prostředí, v kterém kočičky chová se nebudu raději vyjadřovat osobně. Jen nerozumím tomu, proč jste tu stížnost nenapsala?
Dobry den, i ja mam bohuzel stejnou zkusenost s panem Frankem. Ale do te kocicky jsme natolik zamilovali, ze jsme na jeho podminky prisoupily. Pp jsme nedostali. A videl jsem u pana Franka par "nepovedenych" jak on tomu rikal kurilaku, s dlouhymy ocasky. I ta nase ma ocasek delsi, nez dovoluje standard, ale my jsme ji brali na mazla, tak ze je nam celkem jedno, mame ji radi za povahu, a ne za delku ocasku.
Jinak, aby ste si nemysleli, ze vsechny kocky v republice pochazi ze 3 ceskycj chs, my jsme meli kocicku, dovezenou primo z Moskvy (nahodou, z chovne stanice Baraiar, odkud dovezl kdysi pan Franek prvni par), a dobre se zname s jeji majitelkou. Ale bohuzel nam loni ta kocicka zemrela, tak jmse ji hledali nahradu. A znam jeste pani z Izraele, ktera se prestehovala do Prahy, a ma kurilskeho kocourka z Ruska, ale asi vykastrovaneho, to presne nevim. A jeste par Rusu, co maji kurilaky. Takze ty zdroje jsou ruzna. Ale nikdo je nema uchovnene, to je pravda.
My v rodine mame kurilske bobtaily hrozne radi, a doufam ze jednou, az dostavime barak a dokazeme kocickam zajistit potrebne podminky, tak se pripojime k chovu teto uzasne rasy, ale to tak za par let, mozna i vic, jak to pujde....

Nepřihlášen | 28.3.2010 17:10:57
Dobrý večer, je to síce mimo tému ale nedá mi nezareagovať. Taktiež sme mali záujem o mačiatko z CHS Agharta a bolo nám ponúknuté za 4000,-CZK. Moja prvá reakcia bola, že asi nejde o mačiatko s PP za takú cenu?!! A pán Franek mi napísal, že som by som chcela že PP mi urobí hocijaký stredoškolák aj s hologramom. Takže asi toľko k tejto "registrovanej" chovnej stanici. Ešte dodám že sa jednalo o plemeno Ragdoll.

Nepřihlášen | 11.4.2010 22:18:55
Po dlouhé době, jsem se nakoukla na článek, který jsem psala už dávno.Nechci tady psát už o nikom. O každé chovatelské stanici si každý může udělat svůj názor a svoji zkušenost.To jak a proč? to dělá pan Franěk tak jak to dělá je jeho věc, ale jedno vím, že je to obrovská škoda. My se už spoléháme na chovatelé ze zahraničí.známe jich opravdu hodně.Protože není v republice nepříbuzný kocour, museli jsme vyjet na krytí do Dánska.A nelitujeme toho. narodila se nádherná krátkoocasá koťátka :-) známe už hodně chovatelů, kteří jsou na špičkové urovni. Jak v Dánsku, kde jsme se na vlastní oči přesvědčili, že to jde i jinak. Také ale ve Finsku, v Litvě, kde mají námi tak milované krátkosrsté kurily. V Rusku je opravdu hodně chovatelských stanic. Je jen trošku potíž koťátka, která nejsou registrovaná u FIFE dovézt sem do republiky. To je super, nevím jméno nepřihlášené paní, že jste si dovezli kočičku a je škoda, že umřela :-( my kurily velmi milujeme a doufáme, že se najdou další a další milovníci tohoto užasného plemene. Měli jsme štěstí, že náš první vrh se dostal do rodin, kde k chovu kurilských bobtailů přistupují velmi zodpovědně. Rozhodli se jezdit na výstavy, takže se v budoucnu můžeme těšit, že se na výstavě setkáme s více jak jedním nebo dvěma kurily. Moje první myšlenka, proč jsem psala tento článek byla hlavně ta, že jsem nepochopila proč si někteří lidé vybrali zrovna kurilského bobtaila. A množí koťata bez PP. protože je to plemeno, které je tak specifické a nezaměnitelné se svýmocáskem. A byla jsem velmi smutná z toho, co jsou lidi schopni udělat, aby docílili krátkoocasosti u tohoto plemene.Hledala jsem opravdu pečlivě, jestli nenajdu nepříbuzného kocoura v republice anebo blíž než v Dánsku. A fakt jsem žádného nenašla. o to víc mě udivilo, že jsem v této době našla inzerát kurilský bobtail bez PP. matka s PP a otec bez PP. to že nemá PP to asi dělá spousta lidí, ale pochybuju, že to bude nepříbuzný kocour. Toť vše
Cituji: "Nechci tady psát už o nikom. O každé chovatelské stanici si každý může udělat svůj názor a svoji zkušenost.To jak a proč? to dělá pan Franěk tak jak to dělá je jeho věc" Takže jste jen zasela semínko pochybností, pošpinila dobré jméno jedné chovatelky a jedeme dál? Ale navzdory této diskreditační kampani, mám od paní Holánkové další kotě, opět s absurdně bohatou výbavou. Ono je to opravdu asi pro někoho těžko k uvěření, že z lásky k odchovaným koťátkům jim dává na cestu hračky, granule, kapsičky, škrabadla, pelíšky...pro někoho kdo se s ní osobně setkal, je celé toto spekulativní nařčení, že produkuje na kšeft bezpapírové bobtaily (a můžete tvrdit, že nic takového jste nenapsala, ale z celé stránky to jednoznačně vyplývá)jenom k smíchu. Ale jak říkáte, ať si každý udělá obrázek sám. Doporučuji nejlépe návštěvu té které chovné stanice a rázem vyplyne, kde chov slouží i (případně hlavně) jako zdroj obživy a kde mají zvířata pro radost a z lásky k nim. Přeju všem hodně štěstí.
Je to smutné, ale bohužel se to děje. :(
Já mám dva kocourky. První je britský modrý. Je nádherný, silný, veliký, zdravý. On sám sice nemá papíry, ale oba jeho rodiče papíry mají (jeho otec je mimochodem nádherný namakaný výstavní kocour s žhnoucíma očima). Ten pán, co nám ho prodával, říkal, že mu klidně papíry může vystavit, ale zařídit všechny papíry a prohlídky kvůli papírům není levná záležitost, takže jsme se rozhodli vzít si ho bez nich, jelikož jsem ho nechtěla ani do chovu ani na výstavy.
Vzhledem k tomu, že poprvé jsem narazila na velice slušného chovatele, podruhé už jsem tak opatrná nebyla. Svého druhého kocourka jsem si odvážela ze "stanice" jako britského černého. Když se teď zpětně dívám na fotky ze dne, kdy jsme si ho přivezli, zpětně se divím, že jsme si toho chcípáčka vůbec odvezli. To, jak vypadá teď, se vůbec nedá srovnávat. Kdoví čím ho krmili, každopádně on byl jako kotě takový slaboučký, takže ho ostatní koťata odstrkovala od cecíků. Normální chovatel by ho dokrmoval, ale tihle na to kašlali, takže ani pořádně nevyrostl. Byl to takový otrhaný chcípáček.
U nás se vzpamatoval. Zakulatil se, jeho srst zhoustla a v obličeji má takový zdravější, spokojený výraz. Sice je malý, to už nedohnal, ale je náš, mám ho ráda. :) Ale štve mě, že někdo takový vůbec může prodávat koťata. Briťák on nejspíš je, ale co se barvy týče, tak nás podvedli. Kupovali jsme si černého, ale na ostrém sluníčku je jeho srst nahnědlá. Oni to vůbec byli divní lidi. Kočky, které už neměli na chov, vykopli z domu na zahradu a pořádně se nekrmili. Jo, jsem blbá, že i přesto jsem si od nich kočku odvezla.
Každopádně svoje kotě mám ráda a rozhodně bych ho už "nereklamovala," ale naučilo mě to, že příště si musím dát větší pozor.
Máme kurilský bobtail bez PP a naprostá spokojenost
Tonda | 13.1.2019 11:54:29